ÇALIŞMA ALANLARIMIZ
     
 
 Destek Eğitim Programları
Zihinsel Engelli Bireyler Destek Eğitim Pr
İşitme Engelli Bireyler Destek Eğitim P
Görme Engelli Bireyler Destek Eğitim Prog
Bedensel Engelli Bireyler Destek Eğitim Pr
Dil ve Konuşma Bozuklukları Destek Eğiti
Özel Öğrenme Güçlüğü Destek Eğitim
Yaygın Gelişimsel Bozukluklar Destek Eği
 Egitim Birimlerimiz
Dil ve Konuşma Bozuklukları Eğitimi
Aile Eğitimi ve Danışmanlığı
Grup Eğitimi
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Tiyatro ve Drama Eğitimi
Halk Oyunları Eğitimi
 Tanı Grupları
Otizm (Yaygın Gelişimsel Bozukluklar)
Down Sendromu
Özel Öğrenme Güçlüğü
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozuklu
Dil ve Konuşma Bozuklukları
Motor Mental Retardasyon
Davranış Bozuklukları
Bedensel Engelliler
Sosyal Uyum Bozuklukları
Serebral Paralizi
Rett Sendromu
Asperger Sendromu
Kas Hastalıkları
Özel Öğrenme Güçlüğü Destek Eğitim Programı
 

Öğrenme güçlüğü, çocuğun okuma, yazma, aritmetik ya da dinleme, konuşma, akıl yürütme yeteneklerini kazanmada ve kullanmada yaşanan güçlüktür. Çocuğun bilgiyi öğrenme yeteneği ile ilgili bir problemle birlikte, kendini idare etme ve sosyal becerilerdeki zorluğunu da yansıtır. Çocukta başarısızlık, ilgisizlik, derse kendini verememe gibi belirtilerin yanında arkadaş ilişkilerinde de sorunlar yaşadığı görülür.

Sıkça karşılaştığımız önyargı, bu özelliklere sahip olan çocukların zeka sorunlarının olmasıdır. Oysa özel öğrenme güçlüğü tanısı alan çocuklar normal ya da normalin üstünde zekaya sahiptirler.

Dikkatini toplama, harf atlama, harf karıştırma, sesleri/heceleri birleştirememe, matematik problemlerinde ve günleri/ayları öğrenmede zorlanma, okumayı öğrenmekte güçlük çekme, sınıf ödevlerini bitirmeme, ayrıntıları hatırlayamama, vs. gibi sorunlar sık görülür. Özellikle derslere ve okula karşı tepkili davranışlar gözlemlenir (dalıp gitme, konsamtrasyon eksikliği, okula gitmek istememe).

Bu tür davranışları gözlemliyorsanız öncelikle öğretmenle konuşun ve ortak bir plan geliştirin. Bu amaçla bir uzaman çocuk psikoloğundan profesyonel yardım almalısınız.

Çocuğunuza yardım edebilmeniz için ilk başta öğretmen-aile işbirliği sağlamalısınız. Öğretmen, öğrencinin sınıf içindeki durumundan ve gözlemlerinden aileyi haberdar etmeli.

Öğretmenle çalışırken, öncelikle evde ve okulda yapılan çalışmaları karşılaştırarak, çocuğun yaptığı hatalarda belli bir benzerlik olup olmadığına bakmalısınız.

Örneğin, evde siz onunla tek olarak çalıştığınızda mı, okulda tek başına çalışırken mi, yoksa bir grup çalışmasında mı daha iyi sonuç alıyor? Hangi ortamda daha iyi yaptığını bilmek sizin ve öğretmenin, onun öğrenme biçimini daha iyi anlamanızı sağlayacaktır.

Özel öğrenme güçlüğü tanısının konulması için bir uzmana yönlenmeniz şarttır, çünkü bu çocukların özel eğitsel tedavi almaları gerekmektedir. Eğitsel tedavinin temel amacı, çocuğun güçlü yönlerini kuvvetlendirerek ona destek olmaktır.

Kesinlikle zayıf yönlerine odaklanarak onu hayal kırıklığına uğratmamanız gerekiyor, çünkü bu çocukların çoğu özgüven sorunları ile savaşıyorlar. Bu yüzden fazla baskıcı eğitim bu çocukların motivasyonlarını kıracaktır. Motivasyonu sağlamak onları öğrenmeye istekli hale getirmek anlamına gelir.

Ayrıca dikkat edilmesi gereken diğer bir konu da, çocuğa adım adım kolaydan zora geçişi sağlayarak ödevlerin yaptırılmasıdır. Öğretmen-veli-uzman işbirliği sayesinde çocuğun güçlü ve zayıf yönleri ortaya çıkacaktır ve çocuğa yönelik bir program düzenlenecektir.

 
 
 
Anasayfa Kurumsal Etkinliklerimiz Makaleler Basında Sizden Gelenler SSS Kariyer İletişim
Çalışma Alanlarımız | Eğitim Hizmetlerimiz | Sanatsal Çalışmalar | Başarı Öyküleri | Sorun Yanıtlayalım
Copyright 2010 © İLK EVİN Designed by BURSA AJANS
   
 
 
E-BÜLTEN ÜYELİĞİ

E-posta listemize üye olun,
değişikliklerden haberdar olun!...
 
 
Ad - Soyad:
E-mail: